L'arquitectura de la ficció | 2.7. La creació d'expectatives
Un nou episodi en què conversem al voltant de les expectatives que es generen en la ficció i en els texts literaris. Les expectatives són un mecanisme que indueix al lector o lectora a participar de la història, però aquestes han d'estar ben formulades, tant les explicites com les implícites. I entrevistem Silvestre Vilaplana, autor de «La mirada de l'impostor», «El triangle rosa» i «Un sepulcre de lletres minúscules», entre altres.
--------
39:59
L'arquitectura de la ficció | 2.6 - Els noms dels personatges
Hi ha un mètode canònic per a posar noms als personatges? Es trien a l'atzar? Com d'important és una bona tria de noms per als personatges de la nostra novel·la? Un nou episodi sobre com els noms poden condicionar la interpretació del relat per part del lector o lectora. I entrevistem Xavier Aliaga, periodista i escriptor.
--------
37:40
L'arquitectura de la ficció | 2.5. La distància i el narrador
Un nou episodi sobre els diferents tipus de narrador que podem trobar, segons el nivell de distància i la perspectiva que s’establisca entre la veu narrativa i els fets narrats. Entrevistem Teresa Broseta, coneguda especialment per la seua obra dedicada al públic infantil i juvenil, tot i que també ha escrit narrativa per a adults. Autora de «La botiga del carme», «Les costures del món» o «L’illa a la deriva», entre altres.
--------
31:59
L'arquitectura de la ficció | 2.4. Dialogar no és fàcil
Un nou programa sobre els principis bàsics per a construir un bon diàleg en la ficció. La intencionalitat, la precisió, la naturalitat i l'adequació temporal en són alguns. Com diu Usó, "els diàlegs literaris per a funcionar adequadament, han de tenir un ritme intern adequat, com la poesia". I en aquest episodi entrevistem Raquel Ricart, autora d'«El dit de Déu» o «En les mars perdudes».
--------
38:24
L'arquitectura de la ficció | 2.3. Ningú és infal·lible
Un episodi sobre una realitat que tot escriptor i escriptora ha viscut: el refús editorial. Parlem d'algunes cartes de refús editorial que han rebut algunes grans veus de la literatura universal abans de triomfar, del paper clau de l'editor o editora, i de la importància de la persistència. I entrevistem Montserrat Morera Escarré, autora d'«Aures» i «Ravals».