De què està feta la intimitat? I com la podem representar en les ficcions? Convidem a Iria del Río per parlar de Los Años Nuevos i la intimitat en parella, en un mateix, en el sexe, en el plor, en amics o en el dia a dia. De la vulnerabilitat a la confiança, passant per la incomoditat o el record.
--------
40:37
Gent de Merda #217 - El jo no existeix!
Segons algunes corrents de la neurociència, el jo no existeix. Això ens allibera? Ens limita encara més? De les xarxes socials al desig més profund, com ens relacionem amb la idea del jo, en el nostre dia a dia? I des de la creació? Parlem de tot això i més amb Emma Arquillué, codirectora de l’obra Prosopopeya, amb text de Pablo Macho Otero, que explora la nostra relació amb la identitat i la individualitat a través del ritual del teatre.
Programa en viu des del Teatre Lliure per l’estrena de Prospopeya, de Pablo Macho Otero i Emma Arquillué.
--------
45:32
Gent de Merda #216 - Amistats adultes
És natural fer amics a l’escola o a la universitat, però què passa després? Arriba l’adultesa i amb ella el buit contextual: com faig amics més enllà de la feina, quins són els llocs ideals per a conèixer noves persones, haig de tenir cites amb gent per aconseguir amistats??? En aquest episodi, parlem entre nosaltres sobre les relacions no romàntiques per a les quals no hem estat educades quan som grans.
--------
40:32
Gent de Merda #215 - Un clàssic mai falla
Per què són clàssics, els clàssics? Col·laborem La Casa dels Clàssics i convidem al seu director, Raül Garrigasait, director per fer un monogràfic de la col·lecció Bernat Metge Universal. Ens preguntem què és l'universal en la literatura, per què el necessitem també en català, la història dels fundadors de la col·lecció, la importància de les traduccions i què hi ha darrere els cànons i les modes. I tu, quin clàssic llegiràs, aquest Nadal?
--------
44:13
Gent de Merda #214 - L’humor ne marche pas
Convidem a Marc Rius i l’Israel Sola, actor i director de la companyia teatral La Calòrica, per parlar de sàtira, humor i pensament aprofitant el retorn de Le congrès ne marche pas aquest Nadal. Parlem de creació coral, d’escriure des de la pell i de l’humor com a salvació i com a condemna.