Avui sentirem: "Happy end" (tres cançons); "Els set pecats capitals". Kurt Weill (1900-1950), un creador fill de la república de Weimar, d'origen jueu i profundament compromès amb els moviments socials progressistes, va passar la joventut amenaçat i perseguit per l'emergent nazisme. La seva fructífera col·laboració amb el dramaturg Bertold Brecht i el seu punyent i transgressor llenguatge musical incomodaven les autoritats culturals del règim, que el van acabar titllant de "músic degenerat" i el van empènyer a l'exili. Amargat pels boicots, les prohibicions i les amenaces, l'any 1933 va marxar amb la seva esposa, la cantant Lotte Lenya, cap a París i, el setembre del 1935, cap als Estats Units, on va triomfar escrivint musicals: no va tornar mai més al seu país. La seva música de joventut és filla i retrat cru d'una època inquietant i terrible.
--------
1:14:14
Kurt Weill i l'amenaça nazi (4/5)
Avui sentirem: "L'òpera de tres rals" (selecció); "Kleine Mahagonny" (selecció). Kurt Weill (1900-1950), un creador fill de la República de Weimar, d'origen jueu i profundament compromès amb els moviments socials progressistes, va passar la joventut amenaçat i perseguit per l'emergent nazisme. La seva fructífera col·laboració amb el dramaturg Bertold Brecht i el seu punyent i transgressor llenguatge musical incomodaven les autoritats culturals del règim, que el van acabar titllant de "músic degenerat" i el van empènyer a l'exili. Amargat pels boicots, les prohibicions i les amenaces, l'any 1933 va marxar amb la seva esposa, la cantant Lotte Lenya, cap a París, i el setembre del 1935 cap als Estats Units, on va triomfar escrivint musicals: no va tornar mai més al seu país. La seva música de joventut és filla i retrat cru d'una època inquietant i terrible.
--------
1:07:45
Kurt Weill i l'amenaça nazi (3/5)
Avui sentirem: "Das Berliner Requiem"; "Der Lindberghflug" ("El vol de Lindbergh sobre l'oceà"). Kurt Weill (1900-1950), un creador fill de la República de Weimar, d'origen jueu i profundament compromès amb els moviments socials progressistes, va passar la seva joventut amenaçat i perseguit per l'emergent nazisme. La seva fructífera col·laboració amb el dramaturg Bertold Brecht i el seu punyent i transgressor llenguatge musical incomodaven les autoritats culturals del règim, que el van acabar titllant de "músic degenerat" i el van empènyer a l'exili. Amargat pels boicots, les prohibicions i les amenaces, l'any 1933 va marxar amb la seva esposa, la cantant Lotte Lenya, cap a París, i el setembre del 1935 cap als Estats Units, on va triomfar escrivint musicals: no va tornar mai més al seu país. La seva música de joventut és filla i retrat cru d'una època inquietant i terrible.
--------
59:24
Kurt Weill i l'amenaça dels nazis (2/5)
Avui sentirem: "Recordare", op. 11 (fragment); Concert per a violí i orquestra de vent, op. 12; "La llegenda del soldat mort" i "A Potsdam sota els roures", per a cor a cappella. Kurt Weill (1900-1950), un creador fill de la república de Weimar, d'origen jueu i profundament compromès amb els moviments socials progressistes, va passar la seva joventut amenaçat i perseguit per l'emergent nazisme. La seva fructífera col·laboració amb el dramaturg Bertold Brecht i el seu punyent i transgressor llenguatge musical incomodaven les autoritats culturals del règim, que el van acabar titllant de "músic degenerat", i el van empènyer a l'exili. Amargat pels boicots, les prohibicions i les amenaces, l'any 1933 va marxar amb la seva esposa, la cantant Lotte Lenya, cap a París, i el setembre del 1935 cap als Estats Units, on va triomfar escrivint musicals: no va tornar mai més al seu país. La seva música de joventut és filla i retrat cru d'una època inquietant i terrible.
--------
57:27
Kurt Weill i l'amenaça nazi (1/5)
Avui sentirem: Simfonia núm. 1; "Zaubernacht", pantomima-ballet, op. 9 (fragments). Kurt Weill (1900-1950), un creador fill de la república de Weimar, d'origen jueu i profundament compromès amb els moviments socials progressistes, va passar la seva joventut amenaçat i perseguit per l'emergent nazisme. La seva fructífera col·laboració amb el dramaturg Bertold Brecht i el seu punyent i transgressor llenguatge musical incomodaven les autoritats culturals del règim, que el van acabar titllant de "músic degenerat", i el van empènyer a l'exili. Amargat pels boicots, les prohibicions i les amenaces, l'any 1933 va marxar amb la seva esposa, la cantant Lotte Lenya, cap a París, i el setembre del 1935 cap als Estats Units, on va triomfar escrivint musicals: no va tornar mai més al seu país. La seva música de joventut és filla i retrat cru d'una època inquietant i terrible.